LISABON GUIDE 2017

Oi!
Zima pomaličky začína, niekde dokonca už i sneží, a ja na teplý, slnečný Lisabon môžem už len spomínať.  
Tí, ktorí má máte popridávanú na sociálnych sieťach, už asi viete, že som si bola posledné zvyšky tohtoročnej jesene užiť v Lisabone, v Portugalsku. Je to jedno nádherné mesto, ktoré každému odporúčam, aby si ho pridal na svoj "travel list". Tento článok, som sa rozhodla spraviť vo forme takého "guidu", ktorý vás prevedie mnohými vecami, ktoré v Lisabone určite NEMÔŽETE obísť.




Cabo da Roca sa nachádza približne 50 minút od centra Lisabonu. A čo to vlastne je? Je to najzápadnejší cíp Európy. Stojíte pred neveľkým, dreveným plotíkom, a máte pred sebou šíri oceán, za ktorým sa niekde nachádza Amerika. Ako sa tam dostať? Pokiaľ budete využívať verejnú dopravu, tak určite kombináciou vlaku a následne autobusu. 



Belém je jedna zo štvrtí tohto krásneho mesta. Táto štvrť má pre vás pripravené hneď niekoľko "atrakcii", takže sa tu určite oplatí mrknúť. Do Belému odporúčam ísť cestou z Cabo de Rocy, kde vlak stojí presne v štvrti. 



1.) Mosteiro dos Jeronimos


2.) Socha moreplavcov 


3.) Pasteís de Belém
K tomuto vám musím dať aj nejaké hovorené slovo. Pasteís de Belém je stará pekárnička (ktoré sú mimochodom v Lisabone veľmi obľúbené), pred ktorou všetci návštevníci čakajú v rade na jedno- tradičné zákusky. Základom týchto malých koláčikov sú žĺtka. S ockom sme usúdili, že chutia ako naše krémešky, iba v teplej verzii. Stoja okolo 1€ a nájdete ich skoro v každej pekárni. 




Marušo niečo pre teba

 4.) Belém Tower



Ak ste milovník trhov, kde ponúkajú jedlá, nápoje a iné tak ako ja, tak Time Out Market, ktorý sa nachádza blízučko hlavného centra Lisabonu, by ste nemali vynechať. Ja som si na obed zvolila nudle z Ázijského stánku. 

Pridať popis




Je výťah, ktorý vás vyvezie na vyhliadku celého Lisaboniku. Hore sa nachádza aj reštaurácia, v ktorej si môžete vychutnávať jedlo pri peknom výhľade.
 




Centum Lisabonu s hlavnou ulicou, plnú obchodov, reštaurácií i pamiatok.



Na chvíľku som si nebola istá či som v Lisabone alebo v Riu  :D. Cristo Rei je socha Ježiša na "druhej strane Lisabonu". Musíte ísť loďou (čo je bežné MHD) a následne autobusom aby ste sa tam dostali. Zo sochy Ježiša máte krásny výhľad na Lisabon. Vyhliadka na vrch Ježiša stojí 5€ na osobu.


...cestou späť nezabudnite poobzerať repliku lode Fernanda Magalhãesa, ktorá sa nachádza hneď pri prístave.





Pre všetkých nadšencov Instragramu a nočného života je tu ružová ulica, na ktorej si môžete cez deň urobiť pekné fotky a v noci sa zabaviť v kluboch a baroch.




A ak nechcete vynechať pýchu Lisabonu- žlté (trošičku staré) električky, tak určite sa prevezte električkou číslo 28, ktorá stojí pri mnohých pamiatkach v centre. VAROVANIE- lisabonskí vodiči jazdia asi tak šialene ako tí slovenskí.


Dúfam, že som vás inšpirovala a Lisabon si nenecháte ujsť.
Na záver by som sa ešte chcela poďakovať tatinkovi za super výlet. 


Nina

3 komentáre:

  1. Krásne fotky, hneď by som niekam vypadla kde je teplo a slniečko. :)

    Rebelliouslily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Teda, tam musí být opravdu nádherně. Pokud tam někdy vyrazím, tak se určitě nechám inspirovat. Krásné fotky! :)
    Kout světa

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tieto tvoje fotky sú prekrásne! Určite to tam muselo byť krásne!
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovedaťOdstrániť

♥ MILUJEM VAŠE KOMENTÁRE♥

Instagram